RIDDERPROJECT – wyjątkowy system dedykowany małym firmom z branży budowlanej

28.01.2019

System Ridderproject to produkt firmy Ridder Spółka z o.o. Powstał z myślą o firmach biorących udział w realizacji różnego rodzaju procesów inwestycyjnych, m.in. wykonawczych, doradczych, nadzoru czy zarządzania. System wspiera nadzorowanie i realizację projektów inwestycyjnych na wiele sposobów.

 

 

Główne funkcje:

  • definiowanie w systemie projektów,
  • definiowanie struktury uprawnień do zarządzania projektami,
  • szybki dostęp do zawsze aktualnych informacji na temat projektu oraz stanu jego realizacji,
  • efektywne zarządzanie dokumentami projektowymi poprzez ich katalogowanie wraz ze wszystkimi dodatkowymi informacjami,
  • udostępnianie wybranym użytkownikom dokumentów oraz informacji z nimi związanych drogą elektroniczną,
  • definiowanie w systemie zadań i ich przekazywanie pracownikom,
  • możliwość kontroli realizowanych w systemie zadań,
  • szybkie tworzenie dokumentacji fotograficznej inwestycji (smartfonem) oraz
  • generowanie na jej podstawie dziennika budowy,
  • obsługa faktur.

System jest prosty i intuicyjny. Trzygodzinne szkolenie wystarcza na jego poznanie i umożliwia rozpoczęcie pracy.

Produkt ten NIE jest adresowany dla korporacyjnych, dużych firm zatrudniających setki czy tysiące ludzi i chcących lub wręcz muszących kontrolować każdy aspekt działania firmy.

Wszystkie dokumenty czy zadania rejestrowane w systemie przyporządkowywane są do jakiegoś projektu, co daje możliwość posiadania pełnej wiedzy o danym projekcie/inwestycji.

 

Rys. 1 Przyjmowanie dokumentów do systemu

 

Rys. 2 Wprowadzanie danych nowego projektu

 

Wartość informacji w firmie jest praktycznie zerowa, jeśli nie jest uporządkowana, sklasyfikowana i udostępniona pracownikom jako zasób wiedzy. System Ridderproject umożliwia natychmiastowy dostęp do wszystkich dokumentów, w tym archiwalnych, zarówno z komputera, jak i urządzeń mobilnych (wystarczy dostęp do Internetu). Firma korzystająca z systemu sama określa, kto i w jakim stopniu widzi oraz przetwarza dokumenty (możliwość nadawania uprawnień).

 

Rys. 3 Uporządkowanie dokumentów w projekcie

 

Jedną z licznych zalet systemu Ridderproject jest fakt, że wykorzystuje się w nim wyłącznie dane podstawowe, takie, które trzeba mieć, bo są faktycznie potrzebne.

System umożliwia wgląd w historię dokumentów i ścieżkę realizacji poszczególnych spraw. Wspiera terminową realizację zadania (funkcja „priorytet” przy tworzeniu zadania) oraz monitorowanie jego wykonania. Jest to kwestia istotna z punktu widzenia przełożonego, który otrzymuje możliwość:

  • sformułowania i przesłania pracownikowi zadania do wykonania, a potem możliwość ustalenia czy zadanie zostało w terminie wykonane,
  • uzyskania informacji, kto i kiedy zadanie zlecił i do kogo zostało przekazane.

Istotne jest, że zadania z wyższym priorytetem są szybciej podświetlane na czerwono.

Dobrze ułożony schemat działania, pozwalający na efektywne zarządzanie dokumentacją elektroniczną, to nie tylko oszczędność czasu, ale i pieniędzy. Nie ma potrzeby drukowania czy kserowania dokumentu w kilku kopiach, aby każdy zainteresowany pracownik otrzymał informację z dokumentu (np. przy dekretacji na kilka osób). W ten sposób minimalizowane jest również ryzyko zagubienia czy przypadkowego zniszczenia dokumentu.

W przypadku projektów realizowanych poza budynkiem firmy do specyfiki pracy należy przebywanie pracowników głównie w terenie, na budowach. Pracownicy otrzymują tam różne dokumenty, które ostatecznie nierzadko nie trafiają do biura, bo gdzieś po drodze się zawieruszą i osoba zarządzająca nie ma możliwości np. ustosunkować się do pisma, dotrzymać narzuconego terminu itp.

System Ridderproject umożliwia natychmiastowe przyjęcie dokumentu do systemu (trzeba tylko zrobić scan dokumentu) i przekierowanie do danej osoby, a tam dany dokument widoczny jest dla wszystkich użytkowników (zgodnie z uprawnieniami). Powyższe wyklucza przeoczenie lub zgubienie. Drugą kwestią jest potrzeba wglądu do dokumentu przez pracownika znajdującego się na budowie, podczas gdy dokument leży w biurze. Dzięki systemowi Ridderproject można to zrobić w każdej chwili, bez dostępu do formy papierowej. Podobnie jest z dokumentacja fotograficzną – zdjęcia robione smartfonem na budowie po kilkunastu sekundach są dostępne w systemie.

 

System Ridderproject może być dostosowywany do potrzeb różnych Klientów. Po szczegółowej analizie potrzeb, specyfiki branży i określeniu ścieżki działania, następuje jego wdrożenie połączone z krótkim szkoleniem. Istotną kwestią jest również wsparcie powdrożeniowe, oferowane przez firmę Ridder.

Informujemy, że obecnie jest w testach specjalna wersja przeznaczona dla pojedynczych osób nadzorujących prace na zlecenie. Wersja ta nazwana Riddersmall bardzo ułatwia fotograficzną dokumentację prac.

Może jeszcze warto zaznaczyć, że system Ridderproject NIE oferuje:

  • budżetowania i controllingu,
  • zarządzania zasobami ludzkimi czy flotą,
  • kosztorysowania,
  • pełnej analizy różnych aspektów pracy, co jest stosowane w dużych firmach,
  • monitorowania stanu magazynu czy terminów wykorzystania sprzętu.

 

Dla zainteresowanych:

  • zalecamy zapoznanie się ze stroną firmy Ridder Sp. z o.o. pod adresem: www.ridderproject.com
  • w najbliższym okresie przeprowadzimy szereg webinariów, podczas których zapoznamy z dokładnym zakresem i szczegółami działania systemu. Zainteresowanych poinformujemy.

 

UWAGA! Dane przedstawione na zrzutach ekranu pochodzą z wersji testowej. Są przypadkowe, podobnie jak nazwy firm pobrane z KRS.

 

Ridder Sp. z o.o.

ul. Mickiewicza 63 lok. 309

01-625 Warszawa

tel. +48 885 581 280

kontakt@ridderproject.pl

www.ridderproject.com

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in