Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.

Modernizacja warszawskiej linii średnicowej

29.03.2019

Modernizacja warszawskiej linii średnicowej przyczyni się do zwiększenia komfortu podróży w stolicy oraz przepustowości tej linii.

 

Wizualizacja stacji Warszawa Śródmieście

 

28 marca wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel i przedstawiciele spółki PKP Polskie Linie Kolejowe SA poinformowali o stanie prac związanych z modernizacją. Obecnie spółka opracowuje projekt przebudowy linii średnicowej na odcinku Warszawa Zachodnia–Warszawa Wschodnia. Zwiększy sie przepustowość linii: z 16 par pociągów na godzinę na linii podmiejskiej do 24 par oraz z 14 par pociągów na godzinę na linii dalekobieżnej do 20 par.

Wszystkie perony na stacji Warszawa Zachodnia zostaną podwyższone, kompleksowo wyposażone i zadaszone. Przejście podziemne zostanie wydłużone, poszerzone, powstaną miejsca odpoczynku dla podróżnych i kasy biletowe. Na perony będą prowadziły windy i ruchome schody. Sprawniejszą podróż zapewni nowy system informacji pasażerskiej. Przebudowa torów umożliwi stworzenie bezpośrednich połączeń Piaseczno–Legionowo i Legionowo–Lotnisko Chopina. Inwestycja umożliwi też budowę przez miasto tunelu i przystanku tramwajowego pod stacją Warszawa Zachodnia.

Stacja Warszawa Śródmieście zostanie przebudowana, będzie mogła przejechać przez nią większa liczba pociągów. Wybudowane zostaną dwa dwukrawędziowe perony. Pomiędzy Warszawą Centralną, Warszawą Śródmieście a metrem przy rondzie Romana Dmowskiego powstanie przejście podziemne ułatwiające przesiadki z pociągów do komunikacji miejskiej. PLK stworzą możliwość przedłużenia łącznika bezpośrednio na perony metra. Dodatkowo przy współpracy z urzędem miasta perony WKD będą mogły być przesunięte w kierunku stacji Warszawa Śródmieście. Takie rozwiązanie umożliwiłoby korzystniejszy układ komunikacyjny w ścisłym centrum miasta.

 

Wizualizacja stacji Warszawa Wschodnia

 

Czytaj też: Sprawniejsza komunikacja kolejowa w Warszawie

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube