Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.

Sygnał dźwiękowy nadjeżdżającego pociągu - zmiana przepisów

21.05.2020

Nowelizacja ma na celu ograniczenie używania sygnału dźwiękowego na liniach kolejowych. Nie będzie on wymagany przed najlepiej zabezpieczonymi przejazdami kolejowymi.

 

21 kwietnia 2020 weszło w życie Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 17 kwietnia 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych oraz bocznic kolejowych z drogami i ich usytuowanie (Dz.U. poz. 710)

 

Zmiana dotyczy rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 20 października 2015 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych oraz bocznic kolejowych z drogami i ich usytuowanie (Dz.U. poz. 1744, z późn. zm.) i odnosi się do oznakowania przejazdu kolejowego. Nowelizacja ma na celu ograniczenie używania sygnału dźwiękowego na liniach kolejowych. Nie będzie on wymagany przed najlepiej zabezpieczonymi przejazdami kolejowymi. W związku z tym wprowadzono zmianę, która przewiduje, że przed przejazdami kolejowo-drogowymi i przejściami zarządca kolei ustawia przy torze kolejowym wskaźniki W6a albo W6b. Przejazdy kolejowe muszą być dostosowane do nowych przepisów do dnia 4 czerwca 2020 r. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 5 czerwca 2020 r.

 

Fot. stock.adobe / tomeyk

 

Aneta Malan-Wijata


Polecamy też:

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube